|
|
Rejestr farmaceutĂłw |
CzÄstochowska OkrÄgowa Izba Aptekarska prowadzi rejestr farmaceutĂłw..
________________
Podstawa prawna:
Ustawa o izbach aptekarskich z dnia 19 kwietnia 1991 roku
(Dziennik Ustaw z 2019 roku poz.1419 tekst jednolity z pĂłıżn. zm.).
Art. 8 1. Osoba, ktĂłra uzyska prawo wykonywania zawodu farmaceuty, podlega wpisowi do rejestru farmaceutĂłw prowadzonego przez wıaıciwÄ
okrÄgowÄ
radÄ aptekarskÄ
.
2. Rejestr farmaceutĂłw zawiera nastÄpujÄ
ce dane:
1) imiÄ i nazwisko, datÄ i miejsce urodzenia, imiona rodzicĂłw, obywatelstwo oraz miejsce zamieszkania;
2) dane dotyczÄ
ce wyksztaıcenia, w tym:
a) numer dyplomu szkoıy wyıźszej,
b) nazwÄ ukoıczonej szkoıy wyıźszej, jej siedzibÄ i wydziaı,
c) rok ukoıczenia studiĂłw,
d) (uchylony)
e) rodzaj i stopieı posiadanej specjalizacji, datÄ jej uzyskania oraz nazwÄ jednostki szkolÄ
cej,
f) rodzaj i datÄ uzyskania stopnia i tytuıu naukowego oraz nazwÄ jednostki nadajÄ
cej ten stopieı i tytuı;
3) dane dotyczÄ
ce prawa wykonywania zawodu, w tym:
a) numer prawa wykonywania zawodu,
b) numer uchwaıy rady aptekarskiej przyznajÄ
cej prawo wykonywania zawodu,
c) informacji o posiadaniu prawa wykonywania zawodu w innym paıstwie,
d) informacji o ograniczeniach w wykonywaniu zawodu.
3. Farmaceuta ma obowiÄ
zek informowania niezwıocznie okrÄgowÄ
izbÄ aptekarskÄ
, o ktĂłrej mowa w ust. 1, o danych objÄtych rejestrem farmaceutĂłw i kaıźdej zmianie tych danych.
4. OkrÄgowa izba aptekarska, za poırednictwem Naczelnej Izby Aptekarskiej, jest zobowiÄ
zana na ıźÄ
danie ministra wıaıciwego do spraw zdrowia przekazywaÄ informacje objÄte rejestrem farmaceutĂłw.
5. Minister wıaıciwy do spraw zdrowia okreıli, w drodze rozporzÄ
dzenia, sposĂłb prowadzenia rejestru farmaceutĂłw, uwzglÄdniajÄ
c w szczegĂłlnoıci tryb dokonywania wpisĂłw i zmian w rejestrze oraz wykreıleı z rejestru.
oraz
RozporzÄ
dzenie Ministra Zdrowia z dnia 10 grudnia 2002 r.
w sprawie sposobu prowadzenia rejestru farmaceutĂłw (Dz.U. z 2002r Nr 219 poz.1845).
Na podstawie art. 8 ust. 5 ustawy z dnia 19 kwietnia 1991 r. o izbach aptekarskich (Dz. U. Nr 41, poz. 179 i Nr 105, poz. 452, z 1997 r. Nr 43, poz. 272 i Nr 121, poz. 770, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z 2000 r. Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 126, poz. 1382 oraz z 2002 r. Nr 141, poz. 1181 i Nr 153, poz. 1271) zarzÄ
dza siÄ, co nastÄpuje:
Ĭż˝ 1. 1. Do rejestru farmaceutĂłw, zwanego dalej ârejestremâ, okrÄgowa rada aptekarska wpisuje dane okreılone w art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 19 kwietnia 1991 r. o izbach aptekarskich, po sprawdzeniu dokumentĂłw, oıwiadczeı i informacji bÄdÄ
cych podstawÄ
wpisu.
2. Wpisu do rejestru osoby, ktĂłra uzyskaıa prawo wykonywania zawodu, okrÄgowa rada aptekarska dokonuje po podjÄciu uchwaıy w sprawie stwierdzenia prawa wykonywania zawodu farmaceuty.
3. Zmian i wykreıleı w rejestrze okrÄgowa rada aptekarska dokonuje:
1) po przekazaniu przez farmaceutÄ oıwiadczenia o zrzeczeniu siÄ prawa wykonywania zawodu;
2) po przekazaniu przez farmaceutÄ informacji o zmianie danych objÄtych rejestrem;
3) po podjÄciu przez okrÄgowÄ
radÄ aptekarskÄ
uchwaıy w sprawie pozbawienia prawa wykonywania zawodu albo o ograniczeniu w wykonywaniu zawodu;
4) na podstawie prawomocnego orzeczenia sÄ
du aptekarskiego w sprawie upomnienia, nagany, zawieszenia prawa wykonywania zawodu albo pozbawienia prawa wykonywania zawodu. 4. Jeıźeli dokumenty, oıwiadczenia lub informacje bÄdÄ
ce podstawÄ wpisu do rejestru zawierajÄ
dane budzÄ
ce wÄ
tpliwoıci okrÄgowej rady aptekarskiej, okrÄgowa rada aptekarska moıźe zobowiÄ
zaÄ farmaceutÄ do zıoıźenia stosownych wyjaınieı.
Ĭż˝ 2. 1. Rejestr prowadzony jest w formie ksiÄgi ewidencyjnej oraz w formie systemu informatycznego.
2. WpisĂłw w ksiÄdze ewidencyjnej dokonuje siÄ pod kolejnym numerem.
3. TreıÄ wpisu, zmiany wpisu lub jego skreılenie muszÄ
byÄ zgodne z dokumentami, o ktĂłrych mowa w Ĭż˝ 1, stanowiÄ
cymi akta ewidencyjne.
4. Jeıźeli obszar dziaıania okrÄgowej izby aptekarskiej obejmuje dwa lub wiÄcej wojewĂłdztw, rejestr prowadzi siÄ oddzielnie dla kaıźdego wojewĂłdztwa.
Ĭż˝ 3. 1. Poprawek w ksiÄdze ewidencyjnej dokonuje siÄ w taki sposĂłb, aby wyrazy poprawione byıy czytelne.
2. Osoba dokonujÄ
ca poprawek w ksiÄdze ewidencyjnej jest obowiÄ
zana opatrzyÄ poprawkÄ
wıasnorÄcznym podpisem oraz dokonaÄ stosownej zmiany w rejestrze prowadzonym w formie systemu informatycznego.
3. Zmian i uzupeınieı w rejestrze dokonuje siÄ nie pĂłıżniej niıź w terminie 30 dni od przedstawienia przez farmaceutÄ danych.
Ĭż˝ 4. 1. Akta ewidencyjne opatruje siÄ numerem zgodnym z numerem wpisu do ksiÄgi ewidencyjnej i przechowuje siÄ w miejscu specjalnie do tego wyodrÄbnionym.
2. KsiÄgi ewidencyjne i akta ewidencyjne prowadzi siÄ zgodnie z przepisami dotyczÄ
cymi klasyfikacji dokumentĂłw do celĂłw archiwalnych.
Ĭż˝ 5. RozporzÄ
dzenie wchodzi w ıźycie po upıywie 7 dni od dnia ogıoszenia.
Odpowiedzialny(a): L.W. |
|
|
|