Biuletyn Informacji Publicznej
  Czstochowska Okrgowa Izba Aptekarska
2024-03-28
 
 
 
Wykonanie techniczne serwisu: GogaNet
 
Rejestr farmaceutĂłw

Częstochowska Okręgowa Izba Aptekarska prowadzi rejestr farmaceutów..
________________
Podstawa prawna:
Ustawa o izbach aptekarskich z dnia 19 kwietnia 1991 roku
(Dziennik Ustaw z 2019 roku poz.1419 tekst jednolity z pĂłıżn. zm.).

Art. 8 1. Osoba, ktĂłra uzyska prawo wykonywania zawodu farmaceuty, podlega wpisowi do rejestru farmaceutĂłw prowadzonego przez wı‚aı›ciwą okręgową radę aptekarską.
2. Rejestr farmaceutów zawiera następujące dane:
1) imię i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, imiona rodziców, obywatelstwo oraz miejsce zamieszkania;
2) dane dotyczące wyksztaı‚cenia, w tym:
a) numer dyplomu szkoı‚y wyıźszej,
b) nazwę ukoı„czonej szkoı‚y wyıźszej, jej siedzibę i wydziaı‚,
c) rok ukoı„czenia studiĂłw,
d) (uchylony)
e) rodzaj i stopieı„ posiadanej specjalizacji, datę jej uzyskania oraz nazwę jednostki szkolącej,
f) rodzaj i datę uzyskania stopnia i tytuı‚u naukowego oraz nazwę jednostki nadającej ten stopieı„ i tytuı‚;
3) dane dotyczące prawa wykonywania zawodu, w tym:
a) numer prawa wykonywania zawodu,
b) numer uchwaı‚y rady aptekarskiej przyznającej prawo wykonywania zawodu,
c) informacji o posiadaniu prawa wykonywania zawodu w innym paı„stwie,
d) informacji o ograniczeniach w wykonywaniu zawodu.
3. Farmaceuta ma obowiązek informowania niezwı‚ocznie okręgową izbę aptekarską, o ktĂłrej mowa w ust. 1, o danych objętych rejestrem farmaceutĂłw i kaıźdej zmianie tych danych.
4. Okręgowa izba aptekarska, za poı›rednictwem Naczelnej Izby Aptekarskiej, jest zobowiązana na ıźÄ…danie ministra wı‚aı›ciwego do spraw zdrowia przekazywać informacje objęte rejestrem farmaceutĂłw.
5. Minister wı‚aı›ciwy do spraw zdrowia okreı›li, w drodze rozporządzenia, sposĂłb prowadzenia rejestru farmaceutĂłw, uwzględniając w szczegĂłlnoı›ci tryb dokonywania wpisĂłw i zmian w rejestrze oraz wykreı›leı„ z rejestru.

oraz

Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 10 grudnia 2002 r.
w sprawie sposobu prowadzenia rejestru farmaceutĂłw (Dz.U. z 2002r Nr 219 poz.1845).

Na podstawie art. 8 ust. 5 ustawy z dnia 19 kwietnia 1991 r. o izbach aptekarskich (Dz. U. Nr 41, poz. 179 i Nr 105, poz. 452, z 1997 r. Nr 43, poz. 272 i Nr 121, poz. 770, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z 2000 r. Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 126, poz. 1382 oraz z 2002 r. Nr 141, poz. 1181 i Nr 153, poz. 1271) zarządza się, co następuje:

Ĭż˝ 1. 1. Do rejestru farmaceutĂłw, zwanego dalej „rejestrem”, okręgowa rada aptekarska wpisuje dane okreı›lone w art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 19 kwietnia 1991 r. o izbach aptekarskich, po sprawdzeniu dokumentĂłw, oı›wiadczeı„ i informacji będących podstawą wpisu.
2. Wpisu do rejestru osoby, ktĂłra uzyskaı‚a prawo wykonywania zawodu, okręgowa rada aptekarska dokonuje po podjęciu uchwaı‚y w sprawie stwierdzenia prawa wykonywania zawodu farmaceuty.
3. Zmian i wykreı›leı„ w rejestrze okręgowa rada aptekarska dokonuje:

1) po przekazaniu przez farmaceutę oı›wiadczenia o zrzeczeniu się prawa wykonywania zawodu;
2) po przekazaniu przez farmaceutę informacji o zmianie danych objętych rejestrem;
3) po podjęciu przez okręgową radę aptekarską uchwaı‚y w sprawie pozbawienia prawa wykonywania zawodu albo o ograniczeniu w wykonywaniu zawodu;
4) na podstawie prawomocnego orzeczenia sądu aptekarskiego w sprawie upomnienia, nagany, zawieszenia prawa wykonywania zawodu albo pozbawienia prawa wykonywania zawodu. 4. Jeıźeli dokumenty, oı›wiadczenia lub informacje będące podstawę wpisu do rejestru zawierają dane budzące wątpliwoı›ci okręgowej rady aptekarskiej, okręgowa rada aptekarska moıźe zobowiązać farmaceutę do zı‚oıźenia stosownych wyjaı›nieı„.

Ĭż˝ 2. 1. Rejestr prowadzony jest w formie księgi ewidencyjnej oraz w formie systemu informatycznego.
2. Wpisów w księdze ewidencyjnej dokonuje się pod kolejnym numerem.
3. Treı›Ä‡ wpisu, zmiany wpisu lub jego skreı›lenie muszą być zgodne z dokumentami, o ktĂłrych mowa w Ĭż˝ 1, stanowiącymi akta ewidencyjne.
4. Jeıźeli obszar dziaı‚ania okręgowej izby aptekarskiej obejmuje dwa lub więcej wojewĂłdztw, rejestr prowadzi się oddzielnie dla kaıźdego wojewĂłdztwa.

Ĭż˝ 3. 1. Poprawek w księdze ewidencyjnej dokonuje się w taki sposĂłb, aby wyrazy poprawione byı‚y czytelne.
2. Osoba dokonująca poprawek w księdze ewidencyjnej jest obowiązana opatrzyć poprawką wı‚asnoręcznym podpisem oraz dokonać stosownej zmiany w rejestrze prowadzonym w formie systemu informatycznego.
3. Zmian i uzupeı‚nieı„ w rejestrze dokonuje się nie pĂłıżniej niıź w terminie 30 dni od przedstawienia przez farmaceutę danych.

Ĭż˝ 4. 1. Akta ewidencyjne opatruje się numerem zgodnym z numerem wpisu do księgi ewidencyjnej i przechowuje się w miejscu specjalnie do tego wyodrębnionym.
2. Księgi ewidencyjne i akta ewidencyjne prowadzi się zgodnie z przepisami dotyczącymi klasyfikacji dokumentów do celów archiwalnych.

Ĭż˝ 5. Rozporządzenie wchodzi w ıźycie po upı‚ywie 7 dni od dnia ogı‚oszenia.




Odpowiedzialny(a): L.W.


Biuletyn Informacji Publicznej NIA
  Copyright © 2004 Czstochowska Okrgowa Izba Aptekarska